PE R S B E R I C H T
Son, 21 juni 2016

Belron Nederland benoemt Bas Creemers tot directeur Carglass®
Douwe Bekius gaat zich volledig richten op zijn taken bij Belron
Bas Creemers is door Belron Nederland met ingang van 1 juli 2016 benoemd tot directeur Carglass® Nederland. Douwe Bekius, nu directeur van Carglass® en directeur van Belron Nederland, gaat zich volledig richten op zijn taken binnen Belron. Deze organisatiewijziging past binnen het eerder genomen besluit om de zelfstandigheid en het onderscheidend vermogen van Carglass® en de andere labels binnen Belron te waarborgen.

Bas Creemers (38) is sinds 2009 werkzaam bij Carglass®, de laatste jaren als directeur Marketing. In zijn nieuwe functie krijgt hij de leiding over Carglass® Nederland en zal hij samen met Karen Dijkstra (directeur Sales) en Willem Mes (directeur Operations) de beste strategie en uitvoering voor Carglass® neerzetten. Bas Creemers over zijn nieuwe rol: “Ik ben vereerd om samen met het Carglass® team richting te mogen geven aan onze ambitie binnen een sterk veranderende markt. Hierbij ligt de focus op innovatie en verbinding, met name in de samenwerking met verzekeraars en leasemaatschappijen.”

Douwe Bekius, directeur van Belron Nederland, is verheugd met de aanstelling van Bas Creemers. “Bas kent door zijn jarenlange ervaring bij Carglass®, het bedrijf, de mensen en de markt door en door. Met zijn visie en persoonlijke leiderschapsstijl heb ik het volste vertrouwen in de toekomst van Carglass®.”

Bas Creemers zal rapporteren aan Douwe Bekius, directeur van Belron Nederland, het moederbedrijf van Autotaalglas, GlasGarage en Carglass®. Met de verzelfstandiging van de directies van Carglass® en Belron wordt verder invulling gegeven aan de strategie om de drie labels die onder Belron vallen met hun eigen identiteit naast elkaar in de markt te laten bestaan. Naast Douwe Bekius bestaat het managementteam van Belron Nederland uit Henk van Tongeren (directeur Finance & ICT) en Erik Derks (directeur People & Leadership Development). Met deze supportfuncties zal Belron Nederland haar bedrijven verder ondersteunen in hun ambities en plannen.

Over Belron Nederland
Belron Nederland opereert sinds 2015 als moederbedrijf van Carglass®, Autotaalglas en GlasGarage. Belron Nederland is onderdeel van de internationale organisatie Belron, die actief is in 34 landen en 26.500 werknemers telt die meer dan 11 miljoen klanten per jaar dienen.